onsdag 17 juni 2009

Lånade ord...

Kära vän,

Hur mår du?
Jag måste sända ett kort brev och tala om för dig hur
mycket jag älskar dig och bryr mig om dig.
Jag såg dig igår när du pratade med dina vänner.
Jag väntade hela dagen och hoppades att du skulle vilja prata
med mig också.
När kvällen närmade sig gav jag dig en solnedgång
för att avsluta din dag.
Och en stilla vind för att ge dig vila.
Och jag väntade.
Du kom aldrig.
O, ja det gör ont – men jag älskar dig ändå,
därför att jag är din vän.
Jag såg när du somnade igår kväll och längtade efter att få röra din panna.
Så lät jag månsken falla på din kudde och ditt ansikte.
Jag väntade igen och önskade komma till sig så vi kunde prata.
Jag har många gåvor till dig.
Du vaknade lite senare och rusade upp.
Mina tårar var i regnet.
Du ser ledsen ut idag – så alldeles ensam.
Det gör ont i mitt hjärta för jag förstår.
Mina vänner gör mig ledsen och sårar mig många gånger också.
Men jag älskar dig.
O, om du bara ville lyssna på mig.
Jag försöker att tala om för dig att jag älskar dig genom den blå skyn.
Och i det lugna sköna gräset.
Jag viskar det i löven på träden och andas det i blommornas färger.
Jag ropar till dig genom bergforsarna och ger fåglarna kärlekssånger att sjunga.
Jag omsluter dig med mitt varma solsken, och parfyrmerar luften med mitt väsen.
Min kärlek till dig är djupare än havet, och större än din största önskan och ditt
största behov.
O, om du visste hur jag längtar efter att få vara tillsammans med dig, och få
prata med dig.
Vi kunde tillbringa evigheten tillsammans i himlen.
Jag vet hur svårt det är på denna jorden.
Jag vet verkligen det och jag vill hjälpa dig.
Jag vill att du ska möta min Far.
Han vill också hjälpa dig.
Sådan är min Far förstår du.
Bara ropa på mig – Fråga mig – Prata med mig.
O, snälla glöm mig inte.
Jag har så mycket jag vill dela med dig.
Okey, jag vill inte störa dig längre.
Du är fri att välja mig.
Du får själv avgöra.
Jag har valt Dig och därför väntar jag – eftersom
JAG ÄLSKAR DIG.
Din vän Jesus


Källa okänd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar